Hypo Alpe-Adria-Bank i A.T. Kearny sproveli su istraživanje životnog stila građana BiH, Srbije, Crne Gore, Hrvatske i Slovenije. U BiH je istraživanje sprovedeno na uzorku od 510 ispitanika od kojih su 52% žene,a 48% muškarci različitih socijalnih statusa, stepen obrazovanja te uz geografsku diverzifikaciju ispitanika.
Avanturisti, idealisti, realisti
Na pitanje koji stil ih najbolje opisuje, najviše ispitanika je odgovorilo da su avanturisti ili realisti – pa su tako 26% ispitanika dinamični individualci, koji uvijek traže nove izazove, uspjeh i materijalnu neovisnost. S druge strane 22% ispitanika su realisti koji stoje čvrsto na zemlji i pokušavaju živjeti i organizirati svoj život najbolje što znaju.
A idealista je 19%. Oni su emotivne individue koje uvijek pokušavaju izvući i pronaći najbolje u ljudima i situacijama i kojima je važno da slijede svoje snove.
Ipak svima je zajedničko jedno: najvažnije vrijednosti u životu su im porodica, ljubav i poštenje.
Kvaliteta života: Sada kao i prije tri godine, ali biće bolje
U Bosni i Hercegovini, 7% ispitanika je svoju materijalnu situaciju okarakteriziralo kao odličnu, 30% kao dobru, a 35% kao zadovoljavajuću. Ovako to izgleda kada odgovore usporedimo sa odgovorima ispitanika iz susjednih zemalja:
Zanimljivo, zar ne? Da li su našim ispitanicima pali kriteriji ili su ispitanici u drugim zemljama – Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji kriteriji previsoki.
Odgovori na pitanje o porodičnom i društvenom životu su zato dosta ujednačeni pa je tako ovim segmentom veoma zadovoljno ili zadovoljno oko 90% ispitanika u BiH, preko 80% u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji te preko 90% ispitanika u Crnoj Gori.
Sve u svemu, ispitanici iz BiH – njih 56% smatra kako je njihova sveukupna kvaliteta života odlična ili dobra, da je zadovoljavajuća smatra 27%, dok njih 12% smatra da nije zadovoljavajuća. Samo 4% smatraju da je loša a 1% se ne može izjasniti. Identični procenti su kada je u pitanju odgovor o kvaliteti života prije tri godine, a za očekivanja u budućnosti su optimisti.
Društvene teme: Nezaposlenost – tema koja zabrinjava 63% ispitanika
U domeni profesionalnog života i karijere, ispitanici iz BiH – njih 42% su svoj profesionalni život okarakterizirali kao odličan/dobar, a 29% ga smatra zadovoljavajućim. Ipak, kada su u pitanju teme koje ih najviše zabrinjavaju, koje su ih zabrinjavale prije tri godine i koje će i dalje biti na nepopularnoj listi “top briga” su nezaposlenost i ekonomska situacija. Ovo su bila 2 najčešća odgovora ispitanika, a brine ih još i financijska situacija, kriminal, korupcija i siromaštvo.
Prihodi
Najviše ispitanika, njih 42% kaže da im njihov posao pokriva standardne potrebe, a njih 16% je izjavilo da im posao ne osigurava ni osnovne potrebe.
Većina ispitanika na posao gleda ili neutralno ili samo kao na način da osiguraju sredstva za život (61%), dok 39% kaže da voli svoj posao i da im pričinjava zadovoljstvo.
Većina ispitanika na posao gleda ili neutralno ili samo kao na način da osiguraju sredstva za život (61%), dok 39% kaže da voli svoj posao i da im pričinjava zadovoljstvo.
Dokolica: Volim čitati, slušati muziku i gledam TV
Bosanci i Hercegovci slobodno vrijeme najčešće provode gledajući filmove, čitajući li slušajući muziku. TV svaki dan gleda 86% ispitanika, 65% sluša muziku svaki dan. Visok je i procent onih koji koriste Internet skoro svaki dan – njih 54%.
Iako slobodno vrijeme najčešće provode gledajući filmove, njih čak 63% ide u kino samo nekoliko puta godišnje ili rjeđe.
Fitnes također nije popularna aktivnost u slobodno vrijeme pa tako samo njih 11% vježba svaki dan, a 59% kaže da vježba ili ide na fitnes nekoliko puta godišnje ili rjeđe.
Fitnes također nije popularna aktivnost u slobodno vrijeme pa tako samo njih 11% vježba svaki dan, a 59% kaže da vježba ili ide na fitnes nekoliko puta godišnje ili rjeđe.
ispitanici kažu da njih 93% u zadnje tri godine nije posjetilo neku zemlju izvan Europe, u nekoj zemlji u Europi, u zadnje tri godine, nije bilo 71% ispitanika. BiH građani ipak putuju pa je njih 65% posjetilo neku zemlju unutar regije jugoistočne Europe u zadnje tri godine. Od tog procenta, njih 23% tamo je provelo između 14 i 30 dana, navodi hyponomist.com
Socijalna inkluzija. Nisam član
Prema rezultatima istraživanja više od ¾ ispitanika nije uključeno niti u jednu organizaciju/grupu. Ali zato naši ispitanici itekako prate društvene mreže pa tako 95% ispitanika koji koriste društvene mreže svoje naloge provjeravaju barem jednom tjedno. Očekivano, Facebook je najpopularnija društvena mreža i 60% ispitanika ima facebook nalog.
Potrošnja. Plava kuverta za hranu, ljubičasta za higijenu i velika crvena za mobitel
Očekivano najviše ispitanika je odgovorilo da najviše troše na hranu i higijenu te kućne potrepštine ali i na račune za mobitel.
Odlučujući faktor prilikom kupovine za ispitanike je cijena i kvaliteta dok brend smatraju manje važnim faktorom. Čak 36% ispitanika uopće ne razmišlja o brendu prilikom kupovine roba ili usluga. Ipak, ispitanici koji kao odlučujući faktor uzimaju u obzir brend, preferiraju internacionalne brendove.
Odlučujući faktor prilikom kupovine za ispitanike je cijena i kvaliteta dok brend smatraju manje važnim faktorom. Čak 36% ispitanika uopće ne razmišlja o brendu prilikom kupovine roba ili usluga. Ipak, ispitanici koji kao odlučujući faktor uzimaju u obzir brend, preferiraju internacionalne brendove.
Financijske usluge: Od banke želim…
Tekući račun i debitna kartica su najpopularnije financijske usluge ispitanika pa tako 80,2 % ispitanika ima tekući račun. Top četiri proizvoda koje bi ispitanici željeli koristit su štedni račun, životno osiguranje, keš kredit i kreditna kartica.
Prilikom izbora pružatelja financijskih usluga ispitanicima su najvažnije cijene usluga/uvjeti, reputacija i lokacija, odnosno blizina banke, što ne čudi, jer je 90% ispitanika odgovorilo da je najpopularniji kanal komunikacije sa bankom poslovnica.
Kada razmišljaju o banci i šta bi ona mogla poboljšati da bi im bila što bolji pružatelj usluga u budućnosti ispitanici su naveli: felksibilne proizvode krojene da bi zadovoljile njihove potrebe, jednostavne proizvode sa manje stručnih i tehničkih izraza i veću transparentnost kada su u pitanju naknade/troškovi.
Mediji i komunikacije. Svi guglaju.
Televizija i mobiteli su najpopularniji komunikacijski kanali i svaki dan ih koristi 89% ispitanika. Radio je popularan jednako kao i Internet i dnevno ga kao izvor informacija koristi 55% ispitanika. Veliki je procent ispitanika koji imaju pristup internetu (73%). Njih 67 % internet ima u svojim domovima.
0 komentari:
Objavi komentar